Behörighet och inloggning

Du loggar in i vårdgivarmiljön med ditt SITHS-kort. Du behöver behörighet innan du loggar in. Kontakta din behörighetsadministratör. Det finns olika saker som du kan testa om du inte kan logga in trots att du har behörighet.

Logga in i vårdgivarmiljön

För dig som ska komma i kontakt med invånare. Du loggar in med ditt SITHS-kort. Använd Edge eller Chrome.

Behörighet för behandlare

Du som är behandlare kontaktar behörighetsadministratören på din vårdenhet för att bli upplagd i stöd- och behandlingsplattformen. Tänk på att du måste ha uppfyllt samtliga krav och förutsättningar för att kunna logga in. Du hittar mer information om krav och förutsättningar på sidan Kom igång med ett program.

Kom igång med ett program

Om du inte kan logga in

Testa ditt SITHS-kort

Kontrollera att du kan logga in i andra system med ditt SITHS-kort. Starta om datorn om det inte fungerar. 

Om det fungerar i andra system ska du testa att starta om din webbläsare om SITHS-kortet inte läses av. 

Se även till att certifikatet för ditt SITHS-kort uppdaterat om det inte fungerar när du har startat om din webbläsare.

Kontrollera om det finns någon driftstörning

Du kan även kolla om det finns någon driftstörning som påverkar Stöd och behandling.

Driftstatus (inera.se)

Registrera ett ärende om du ändå inte kan logga in

Registrera ett ärende i formuläret "Registrera ärende till Verksamhetsstöd digitala tjänster" om du inte kan logga in eller får andra oväntade fel med åtkomst trots att du har testat ditt SITHS-kort och kontrollerat att det inte finns någon driftstörning.

Registrera ärende till Verksamhetsstöd digitala tjänster (ritz.skane.se)

Välj ”Stöd och behandling” som system och bifoga en skärmdump på felmeddelandet samt vilken länk du försökte nå.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Tänk på att

Informationen på webbplatsen är till för offentlig och privat vårdpersonal i Skåne.

Tack för din hjälp att förbättra webbplatsen, dina synpunkter har skickats till webbredaktionen.