PMO
PMO är uppbyggt av moduler. I en av dessa, PMO-kassan, kan du bland annat registrera betalningar samt skriva ut kvitton och räkningar. Systemet levererar utdata till eJournal samt till NPÖ (Nationell PatientÖversikt). I eJournal kan patienten själv ta del av viss information.
Behörighet och avvikelser
Information om beställning av behörighet, avvikelser och information om borttagning av journaldata för offentliga och privata vårdgivare.
Tillfälligt lösenord i PMO
Inloggning i PMO ska ske med e-tjänstekort, men tillfälligt lösenord till PMO kan ges under en fyraveckorsperiod, exempelvis vid försening av kort/koder. Efter denna fyraveckorsperiod kan ytterligare förlängning ske med en vecka, vem som helst på enheten kan ringa och beställa förlängning. Orsak ska alltid anges vid begäran om tillfälligt lösenord.
Vi rekommenderar att ni alltid har några reservkort ute på enheterna, kostnaden för reservkort är ca 400:- styck.
Anvisning för reservkort
Offentliga vårdgivare
- Offentliga vårdgivare ska göra beställningar via eKatalog
- Avvikelse görs i Avic (länk till systemet Avic)
- Beställningsformulär för att ta bort journaldata för offentliga vårdgivare
Privata vårdgivare
Observera att avvikelseanmälan inte gäller felanmälningar. Dessa görs till Servicedesk.