Hjälpmedelssortiment - medicinska hjälpmedel
Löpande produktinformation
-
Löpande information
-
2020
APAP AirSense 10 från Resmed
2020-10-01
Resmed har kommit med två Instruktionsfilmer för APAP AirSence 10, med Sesamnummer 80208.
Filmerna ger CPAP-användaren information om hur apparaten och dess tillbehör ska hanteras.
Film om rengöring AirSense 10 (Resmed)
Instruktionsfilm AirSense 10 (Resmed)
Stationär inhalator - ny information om PariBoy
2020-08-03
Under våren ersattes Mediplast inhalator PariBoy Turbo av efterföljaren PariBoy Classic. Efter samtal med leverantören kommer nu båda modellerna vara tillgängliga och finnas beställningsbara i Sesam under kvarvarande avtalstid, fram till 2021-04-30. PariBoy Turbo SX har sesamnummer 70613 och PariBoy Classic har sesamnummer 82938.Pariboy
2020-05-05
Från om med 1/5 2020 byter Mediplast utseende på sin inhalator. Den nya heter Pari Boy Classic och finns att beställa i SESAM.
Samtliga tillbehör och reservdelar är detsamma som tidigare.
PariBoy Turbo utgår. -
2019
Nytt avtal TENS
2019-09-13
Den 15/9 startar att nytt avtal för TENS-apparater.
Vid frågor, kontakta sortimenthjm.hoh@skane.se
Leveransproblem
2019-02-05
Dolema har leveransproblem med artikel 73573, Nebulisatorsystem komplett InnoSpire Go. Leverans beräknas komma igång igen senast v 8.
-
2020
Produktkataloger
Produktkataloger får inte skrivas ut eftersom de ständigt uppdateras.
Enskild förskrivning utanför sortiment
Det upphandlade sortimentet ska täcka behovet av hjälpmedel för de allra flesta. Om särskilda skäl föreligger, som medför att det upphandlade sortimentet inte uppfyller ett behov som finns hos patienten, finns möjlighet att förskriva annan produkt.
För förfrågan om att få förskriva utanför sortiment, fyll i dokumentet Ansökan om enskild föreskrivning utanför sortiment och maila in till sortimenthjm.hoh@skane.se. Du får återkoppling via e-post.
Anmäl produkt- och leveransfel
Inhalation och TENS-stimulatorer
Vid fel på produkten kontaktar förskrivaren leverantören för att få akut hjälp och fyller i nedanstående blankett. Informationen i blanketten kommer att användas i framtida avtalsuppföljning.
CPAP
Vid garantiärende följer förskrivaren anvisningarna i snabbguiden.
Gäller det problem med ljudbilden för en produkt från Philips ska nedanstående checklista bifogas.
Kontakt
För frågor och synpunkter angående sortimentet, kontakta Sortiment- och avtalsledare.
E-post: sortimenthjm.hoh@skane.se