Behörighet och inloggning
Logga in i vårdgivarmiljön
För dig som ska komma i kontakt med invånare. Du loggar in med ditt SITHS-kort. Använd Edge eller Chrome.
Behörighet för behandlare
Du som är behandlare kontaktar behörighetsadministratören på din vårdenhet för att bli upplagd i stöd- och behandlingsplattformen. Tänk på att du måste ha uppfyllt samtliga krav och förutsättningar för att kunna logga in. Du hittar mer information om krav och förutsättningar på sidan Kom igång med ett program.
Så når invånare stöd- och behandlingsplattformen
Invånare når Stöd och behandling via e-tjänster på 1177.se i samband med vårdkontakt och beslut om att starta ett digitalt stöd eller behandling.
Lathund för invånare: Kom igång med Stöd och behandling i 1177 (pdf)
Om du inte kan logga in
Testa ditt SITHS-kort
Kontrollera att du kan logga in i andra system med ditt SITHS-kort. Starta om datorn om det inte fungerar.
Om det fungerar i andra system ska du testa att starta om din webbläsare om SITHS-kortet inte läses av.
Se även till att certifikatet för ditt SITHS-kort uppdaterat om det inte fungerar när du har startat om din webbläsare.
Kontrollera om det finns någon driftstörning
Du kan även kolla om det finns någon driftstörning som påverkar Stöd och behandling.
Registrera ett ärende om du ändå inte kan logga in
Registrera ett ärende i formuläret "Registrera ärende till Verksamhetsstöd digitala tjänster" om du inte kan logga in eller får andra oväntade fel med åtkomst trots att du har testat ditt SITHS-kort och kontrollerat att det inte finns någon driftstörning.
Registrera ärende till Verksamhetsstöd digitala tjänster (ritz.skane.se)
Välj ”Stöd och behandling” som system och bifoga en skärmdump på felmeddelandet samt vilken länk du försökte nå.