Support och kontakt

Kontaktuppgifter till support för Mina planer.

Support för kommun (och privata vårdgivare på uppdrag av kommun)

Vid ärenden som rör drift, funktion, behörighet och inloggning kontaktar du Skånes Kommuner på följande e-post:

ehalsosupport@skaneskommuner.se

För support på helger ringer du 077-67 30 000. 

Support för Region Skåne

Vid ärenden som rör funktion, behörighet och inloggning:

  • SSNO (Centralsjukhuset Kristianstad, Hässleholms sjukhus)
    Supporterar även Primärvården Nordvästra, Östra samt Palliativ vård och ASIH.
    E-post: minaplaner.nordost@skane.se
  • SUS (Skånes universitetssjukvård Malmö, Lund, Ystad, Landskrona och Trelleborg). Supporterar även Primärvården Mellersta och Sydvästra.
    E-post: svu.sus@skane.se
  • SSNV (Helsingborgs lasarett, Ängelholms sjukhus)
    E-post: system.nordvast@skane.se
  • Psykiatri, habilitering och hjälpmedel
    E-post: it-ehalsa.poh@skane.se
  • Privata vårdgivare
    Använd Vårdgivarservice supportsida eller ring på telefon 040-623 90 00 (vardagar).

Vid ärenden som rör drift (systemet ligger nere, svarar ej)

Gäller ditt ärende felmeddelande vid inloggning eller när enskilt ärende ska öppnas, kontakta Servicedesk på telefon 30000 (externt 077-67 30 000).

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Tänk på att

Informationen på webbplatsen är till för offentlig och privat vårdpersonal i Skåne.

Tack för din hjälp att förbättra webbplatsen, dina synpunkter har skickats till webbredaktionen.