1177 tidbokning i PMO
Invånaren ska så långt det är möjligt själv kunna boka och hantera sina tider via 1177 tidbokning. Det minskar uteblivna besök och administrationen vid av och -ombokningar.
Så här gör du
För att komma i gång med 1177 tidbokning behöver du aktivera två ärendetyper:
- Boka tid
- Bokade tider, av- och omboka
I vissa fall kan mottagningen behöva anpassa namnet på tjänsten, då kontaktar du verksamhetsansvarig för e-tjänsterna på din förvaltning. Tillsammans med verksamhetsansvarig ska du också se till att beskrivningen av tiderna i 1177 tidbokning är tydlig och enkel. Mer information får du i införandematerialet.
- Införandematerial: Webbtidbokning PMO (pdf)
- Överblick vilka tidbokstyper som är synliga på 1177.se och vilka tider som är av- och ombokningsbara (pdf)
Vad invånaren kan göra
Invånaren kan själv ändra tider som är av- eller ombokningsbara fram till 24 timmar innan den bokade tiden. Invånaren kan inte boka eller omboka en tid till samma dag.