Support och kontakt

Kontaktuppgifter för supportärenden för eLAB RS.

Kontakt servicedesk

Ring 077-67 30 000 (externt) eller 30 000 (internt).

Servicedesk hanterar inloggningsproblem, svårigheter med åtkomst till systemet och övriga datorrelaterade problem. 

Övriga frågor och support 

Övriga frågor som rör eLAB och dess olika funktioner. 

labmedicin@skane.se

Reservrutin

Om det inte är möjligt att via eLAB RS registrera beställningar gäller följande:

  1. Ta en tryckt pappersremiss och fyll i.
  2. Använd den tryckta remissens etiketter för att märka provkärlen.
  3. Skicka provkärl och ifylld remiss tillsammans till laboratoriet med till exempel rörpost.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Tänk på att

Informationen på webbplatsen är till för offentlig och privat vårdpersonal i Skåne.

Tack för din hjälp att förbättra webbplatsen, dina synpunkter har skickats till webbredaktionen.