1177 formulärhantering

Med 1177 formulärhantering kan hälso- och sjukvården hämta information från invånare på ett säkert och strukturerat sätt via e-tjänsterna på 1177. Hälsodeklarationer inför besök och operation och olika skattningar är exempel på användningsområden.

Formulärtjänsten är ett stöd för er verksamhet och gör det möjligt att skicka digitala formulär. Invånaren loggar in i e-tjänsterna på 1177 för att svara på formuläret.  Formulärsvaren kan ni sedan bearbeta på individ- och gruppnivå.

Nationella formulär

Nationell formulärsamling, förkortat NAFS, är ett bibliotek med kvalitetssäkrade digitala formulär för att samla in patientdata. Det är dessa formulär som vi ska använda i första hand.

Formulären är fria att använda för all vårdpersonal med behörighet att skicka och ta emot formulär via 1177 formulärhantering.

Nationell formulärsamling ansvarar för licens och andra rättigheter.

Hitta formulär i Nationell formulärsamling

Regionala formulär

Det finns formulär som är särskilt framtagna för Region Skåne och som ska användas regionövergripande. Till exempel hälsodeklaration inför sövning och operation.

Vill du veta mer om hur din förvaltning arbetar med formulär, kontakta verksamhetsansvarig eller verksamhetsspecialist för nationella e-tjänster på respektive förvaltning.

Så här gör du för att använda formulären

Kontakta Enheten för digitala tjänster för att få behörighet och prenumeration på formulär på din enhet.

digitalatjanster@skane.se

Behov av nytt formulär

Vid nytt behov av regionövergripande formulär fyller du i formuläret Nytt behov och skickar den till digitalatjanster@skane.se.

Nytt behov - Formulär på 1177.se (pdf)

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Tänk på att

Informationen på webbplatsen är till för offentlig och privat vårdpersonal i Skåne.

Tack för din hjälp att förbättra webbplatsen, dina synpunkter har skickats till webbredaktionen.