Utvärdering av marknadsföring av cykelvägar

Marknadsföring av nya cykelvägar ger ökat cyklande.

Utvärdering omslag.JPGUnder åren 2018-2020 genomfördes ett pilotprojekt i stöd av finansiering från Energimyndigheten för att se om riktade informationsinsatser i samband med att en cykelväg blir klar eller förbättras kan öka antalet cyklister. Resultatet visar att riktade kommunikationsinsatser och Mobility Management bidrar till fler cyklister.

Dokument

  • Utvärdering av marknadsföring av cykelvägar

    ( .pdf, 1,1 MB)

    Ladda ner

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Tänk på att

Informationen på webbplatsen är till för offentlig och privat vårdpersonal i Skåne.

Tack för din hjälp att förbättra webbplatsen, dina synpunkter har skickats till webbredaktionen.

  • När du skickar in formuläret kommer vi endast att använda dina personuppgifter för det som formuläret är till för. Tänk på att informationen som du skickar in kan bli en allmän handling, vilket betyder att alla kan begära ut och läsa det.

    Skicka därför inte in känsliga uppgifter om dig själv eller någon annan. Det kan till exempel vara om du har en sjukdom, en diagnos eller vilka mediciner du tar.

    Så behandlar vi dina personuppgifter (nytt fönster)