Reservkort

Reservkort är ett tillfälligt tjänstekort. Medarbetare kan få ett reservkort om hen inte hinner få ett ordinarie e-tjänstekort, saknar svenskt personnummer, svensk folkbokföringsadress eller har ett samordningsnummer.

Reservkorten är personliga och får inte ges vidare till någon annan. Kortet innehåller tidsbegränsade tjänstecertifikat som gäller under uppdrags- eller anställningstiden. De gäller dock i högst sex månader, men kan sedan förnyas vid behov.

Beställ reservkort

Du som är IT-beställare på vårdenheten kan beställa ett eller flera reservkort i Ritz.

Beställning via Ritz (ritz.skane.se)

När du får reservkort(en) får du en kvittens. Du som IT-beställare signerar och returnerar kvittensen till adressen:

Regionservice, Gemensam servicefunktion, Vårdgivarservice, Byggnad 201, Medicon Village, 223 81 Lund.

Så aktiverar du kortet

  1. Du som IT-beställare aktiverar nytt reservkort inklusive certifikat via formuläret i Ritz. 
  2. Identifiera därefter mottagaren och skriv under kvittensen. 
  3. Skicka kvittensen till: Regionservice Kundcenter Medicon Village, byggnad 201 223 81 Lund

Kvittens (docx)

Användaren får ett meddelande när certifikatet går att hämta på Mina sidor. På sidan SITHS eID (certifikat) finns mer information.

SITHS eID (certifikat)

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Tänk på att

Informationen på webbplatsen är till för offentlig och privat vårdpersonal i Skåne.

Tack för din hjälp att förbättra webbplatsen, dina synpunkter har skickats till webbredaktionen.