Byte av HSA-id
När en enhet byter HSA-id behöver er verksamhet meddela enheten för digitala tjänster om vilka nya HSA-id som gäller och vilka som inte längre är aktuella.
E-post: digitalatjanster@skane.se
Hantera pågående och besvarade formulär på nuvarande enhet (HSA-id)
- Besvarade formulär som finns på nuvarande enhet måste tas om hand och sedan gallras.
- Finns det utskickade formulär där svar ännu inte kommit in, behöver du påminna invånaren om att svara och svaren ska följas upp via nuvarande enhet.
- Detta innebär att i en övergångsperiod kan medarbetaren behöva arbeta i båda enheters uppföljning.
- Observera! Detta betyder att medarbetaren måste ha kvar sitt vårdmedarbetaruppdrag på nuvarande enheten tills formulärsvaren är färdighanterade i 1177 formulärhantering.
Prenumerationer
Om även den enhet som skickar ut formulären får nya HSA-id gäller samma sak. Prenumerationerna på formulär behöver läggas upp kopplade till nytt HSA-id. Meddela enheten för digitala tjänster vilka nya HSA-id som prenumerationen gäller och vilka som inte längre är aktuella.
Att tänka på gällande vårdmedarbetaruppdrag
Alla medarbetare som ska arbeta med 1177 formulärhantering måste ha vårdmedarbetaruppdrag (VoB SJF). Dessa hanteras av katalogadministratör.
Förutsättningen för att en enhet ska finnas i 1177 formulärhantering är att minst en medarbetare har vårdmedarbetaruppdrag på enheten.