Ny fråga i ärende
Hur fungerar det i ärendehanteringstjänster?
- Invånaren kan lägga till kompletterande information innan vården har svarat.
- Invånaren kan ställa en följdfråga i samma ärende efter att svaret från vården har kommit.
- Du som vårdpersonal kan också komplettera ditt svar i ett redan besvarat ärende.
- All historik sparas i samma ärende, vilket ger en sammanhängande dialog.
Hur fungerar det i meddelande som vården skickar till invånare?
- Invånare kan ställa en ny fråga i ett meddelande av typen fråga som du har initierat.
- Invånare kan inte ställa en ny fråga i ett meddelande av typen information som du har initierat.
Arbetssätt
Rutiner för ärendehantering skiljer sig åt i verksamheter. Det effektivaste sättet för att undvika att missa en ny fråga i ett ärende är att jobba med funktionen Grupper.
Grupper innebär att du som ärendehanterare är medlem i en grupp med andra ärendehanterare på din enhet. När ärendemottagaren fördelar ett ärende till gruppen får ni alla en avisering om ett nytt ärende i gruppen.
Lär dig mer om grupper
Grupper - Öppen info: 1177 inloggningsportal - Confluence (atlassian.net)