Så införs SDV

Det krävs många olika former av förberedelser för att införa Skånes digitala vårdsystem (SDV) hos offentliga och privata vårdgivare i Skåne.

Alla mottagare behöver:

  • Förstå vad SDV är och varför det införs.
  • Hantera förändringar som behöver ske i verksamheten på grund av hur det nya systemet fungerar.
  • Genomgå utbildning före man börjar använda det nya systemet.

Förberedelser behöver också göras kring uppdaterad IT- och MT-utrustning, och allt som ska hända före, under och efter driftstarten måste planeras noga.

SDV-programmet koordinerar arbetet med att införa det nya patientjournalsystemet, i nära samarbete med de mottagande organisationerna, såväl offentliga som privata. Organisationerna har satt upp egna utrullningsprojekt som ansvarar för införandet i sina verksamheter.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Tänk på att

Informationen på webbplatsen är till för offentlig och privat vårdpersonal i Skåne.

Tack för din hjälp att förbättra webbplatsen, dina synpunkter har skickats till webbredaktionen.

  • När du skickar in formuläret kommer vi endast att använda dina personuppgifter för det som formuläret är till för. Tänk på att informationen som du skickar in kan bli en allmän handling, vilket betyder att alla kan begära ut och läsa det.

    Skicka därför inte in känsliga uppgifter om dig själv. Det kan till exempel vara om du har en sjukdom, en diagnos eller vilka mediciner du tar.

    Så behandlar vi dina personuppgifter (nytt fönster)