Kundnummer
Region Skånes verksamheter
Varje mottagning, vårdavdelning eller motsvarande behöver ha en funktionsbrevlåda som är kopplad till enhetens/avdelningens HSAid. Tänk på att HSAid:et ska ha korrekt fysisk adress så att tolken hittar rätt.
Kundnumret ska ha skickats er funktionsbrevlåda. Kontakta DigitalTolk om ni inte fått kundnummer. Kontakta GFS Regionservice ni har kontaktat DigitalTolk men ändå inte får ett kundnummer. Kontakta dem via Serviceportalen på Region Skånes intranät eller via vårdgivarservice kontaktformulär. Efter att ni har fyllt i formuläret skapas ett kundnummer åt er.
Vårdgivarservice kontaktformulär
Samtliga medarbetare på enheten kan använda kundnumret.
Privata vårdgivare och idéburen sektor
Kundnumret ska ha skickats till den epost-adress som finns registrerad i Skånekatalogen. Kontakta DigitalTolk om ni inte fått kundnummer. Kontakta Vårdgivarservice via Vårdgivarservice kontaktformulär om ni har kontaktat DigitalTolk men ändå inte får ett kundnummer.
Vårdgivarservice kontaktformulär
Ni bör skapa en e-postadress för respektive enhet som ska beställa språktolk. Enheten kan då få ett eget kundnummer kopplat till sin besöksadress. Detta underlättar för tolkar att hitta rätt samt gör det möjligt för Region Skåne att göra nödvändig uppföljning. Kontakta DigitalTolk för att lägga till kundnummer till de nya e-postadresserna.