Kundnummer

Din enhet måste ha ett kundnummer innan du kan börja boka tolk via DigitalTolk.

Region Skånes verksamheter

Varje mottagning, vårdavdelning eller motsvarande behöver ha en funktionsbrevlåda som är kopplad till enhetens/avdelningens HSAid. Tänk på att HSAid:et ska ha korrekt fysisk adress så att tolken hittar rätt.

Kundnumret ska ha skickats er funktionsbrevlåda. Kontakta DigitalTolk om ni inte fått kundnummer. Kontakta GFS Regionservice ni har kontaktat DigitalTolk men ändå inte får ett kundnummer. Kontakta dem via Serviceportalen på Region Skånes intranät eller via vårdgivarservice kontaktformulär. Efter att ni har fyllt i formuläret skapas ett kundnummer åt er. 

Vårdgivarservice kontaktformulär

Samtliga medarbetare på enheten kan använda kundnumret.

Privata vårdgivare och idéburen sektor

Kundnumret ska ha skickats till den epost-adress som finns registrerad i Skånekatalogen. Kontakta DigitalTolk om ni inte fått kundnummer. Kontakta Vårdgivarservice via Vårdgivarservice kontaktformulär om ni har kontaktat DigitalTolk men ändå inte får ett kundnummer.

Vårdgivarservice kontaktformulär

Ni bör skapa en e-postadress för respektive enhet som ska beställa språktolk. Enheten kan då få ett eget kundnummer kopplat till sin besöksadress. Detta underlättar för tolkar att hitta rätt samt gör det möjligt för Region Skåne att göra nödvändig uppföljning. Kontakta DigitalTolk för att lägga till kundnummer till de nya e-postadresserna.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Tänk på att

Informationen på webbplatsen är till för offentlig och privat vårdpersonal i Skåne.

Tack för din hjälp att förbättra webbplatsen, dina synpunkter har skickats till webbredaktionen.