Support och kontakt
Förutsättningar åtkomst Pascal
Förutsättningar åtkomst till Pascal (pdf)
Kontakt Servicedesk
Ring IT Servicedesk på telefon 30 000 (externt: 077-67 30 000) och säg ”Pascal” som svar på frågan vilket ärende det gäller.
Servicedesk hanterar ärenden som är kopplade till SITHS-kort och övriga datorrelaterade problem.
Kontakt Skånekatalogen
Finns korrekta uppgifter i Skånekatalogen som förskrivarkod och medarbetaruppdrag? Lokal administratör för Skånekatalogen har ansvaret för att detta är korrekt.
Funktionen Skånekatalogen systemförvaltning, 044-19 35 15 och Skanekatalogen.systemforv@skane.se, kan hjälpa till med alla katalogärenden inklusive medarbetaruppdrag och gruppförskrivarkoder.
Övriga frågor och support
Övriga ärenden kopplat till Pascal kontakta Meliorsupporten, respektive PMO-supporten.
Systemansvarig
Stina A Eriksson
Stina.andersson-eriksson@skane.se
Vanliga frågor och svar
Vanliga frågor och svar (inera.se)