Support och kontakt

Kontaktuppgifter för supportärenden för Pascal.

Förutsättningar åtkomst Pascal

Förutsättningar åtkomst till Pascal (pdf)

Kontakt Servicedesk

Ring IT Servicedesk på telefon 30 000 (externt: 077-67 30 000) och säg ”Pascal” som svar på frågan vilket ärende det gäller.

Servicedesk hanterar ärenden som är kopplade till SITHS-kort och övriga datorrelaterade problem.

Kontakt Skånekatalogen 

Finns korrekta uppgifter i Skånekatalogen som förskrivarkod och medarbetaruppdrag? Lokal administratör för Skånekatalogen har ansvaret för att detta är korrekt.

Funktionen Skånekatalogen systemförvaltning, 044-19 35 15 och Skanekatalogen.systemforv@skane.se, kan hjälpa till med alla katalogärenden inklusive medarbetaruppdrag och gruppförskrivarkoder.

Övriga frågor och support

Övriga ärenden kopplat till Pascal kontakta Meliorsupporten, respektive PMO-supporten.

Systemansvarig

Stina A Eriksson
Stina.andersson-eriksson@skane.se

Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar (inera.se)

Testa ditt SITHS-kort

Testa SITHS-kortet (inera.se)

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Tänk på att

Informationen på webbplatsen är till för offentlig och privat vårdpersonal i Skåne.

Tack för din hjälp att förbättra webbplatsen, dina synpunkter har skickats till webbredaktionen.