Support och kontakt

Kontaktuppgifter för supportärenden för Pascal.

Förutsättningar åtkomst Pascal

Förutsättningar åtkomst till Pascal (pdf)

Kontakt Servicedesk

Ring IT Servicedesk på telefon 30 000 (externt: 077-67 30 000) och säg ”Pascal” som svar på frågan vilket ärende det gäller.

Servicedesk hanterar ärenden som är kopplade till SITHS-kort och övriga datorrelaterade problem.

Kontakt Skånekatalogen 

Finns korrekta uppgifter i Skånekatalogen som förskrivarkod och medarbetaruppdrag? Lokal administratör för Skånekatalogen har ansvaret för att detta är korrekt.

Funktionen Skånekatalogen systemförvaltning, 044-19 35 15 och Skanekatalogen.systemforv@skane.se, kan hjälpa till med alla katalogärenden inklusive medarbetaruppdrag och gruppförskrivarkoder.

Övriga frågor och support

Övriga ärenden kopplat till Pascal kontakta Meliorsupporten, respektive PMO-supporten.

Systemansvarig

Stina A Eriksson
Stina.andersson-eriksson@skane.se

Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar (inera.se)

Testa ditt SITHS-kort

Testa SITHS-kortet (inera.se)

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Tänk på att

Informationen på webbplatsen är till för offentlig och privat vårdpersonal i Skåne.

Tack för din hjälp att förbättra webbplatsen, dina synpunkter har skickats till webbredaktionen.

  • När du skickar in formuläret kommer vi endast att använda dina personuppgifter för det som formuläret är till för. Tänk på att informationen som du skickar in kan bli en allmän handling, vilket betyder att alla kan begära ut och läsa det.

    Skicka därför inte in känsliga uppgifter om dig själv. Det kan till exempel vara om du har en sjukdom, en diagnos eller vilka mediciner du tar.

    Så behandlar vi dina personuppgifter (nytt fönster)