Beställning SITHS-eID kort

Gäller endast för vårdgivare/leverantör som har Region Skåne som HSA-ombud.

Ny användare

Nya användare måste läggas upp i HSA-katalogen innan SITHS-eID kort kan beställas. Använd Region Skånes blankett för detta.

När ett nytt SITHS-eID kort med certifikat behöver beställas fyller du i beställningsformuläret. Detta gör du på samma sätt för nya och befintliga användare. 

Beställningsformulär

Så här gör du:

  1. Fyll i vilken enhet användaren tillhör samt vem det är som behöver ett nytt kort. 
  2. När du fyllt i filen, spara ner den och skicka den sedan med e-post till valfri kortstation. Kontaktuppgifter till kortstationerna hittar du i en flik i beställningsformuläret. 
  3. Kortet ska hämtas ut på samma kortstation som du skickar beställningen till.

Certifikat finns redan på kortet och ingen nedladdning av certifikat behöver göras.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Tänk på att

Informationen på webbplatsen är till för offentlig och privat vårdpersonal i Skåne.

Tack för din hjälp att förbättra webbplatsen, dina synpunkter har skickats till webbredaktionen.