Orbit för offentliga vårdgivare
Information om beställning av Orbit.
Om du är offentlig vårdgivare hittar du information, manualer och riktlinjer om Orbit på Region Skånes intranät:
- Orbit systemsida (Region Skånes intranät)
- Beställningar av ny eller ändrad behörighet, förändringar av operationskort samt beställning av nya artikeldetaljer
- Avbeställning av behörighet samt inaktivering av operationskort
Viktig info gällande beställningar
- Innan beställning måste Skånekatalogen vara uppdaterad så att användarens yrkeskategori och tillhörighet stämmer.
- Användaren får inte beställa ett nytt konto eller en ändring av befintlig behörighet till sig själv, det behöver gå via en IT-beställare.
Systemet tillåter att beställningar görs åt sig själv, men dessa kommer att behöva stängas utan åtgärd.
Det är enbart beställaren som får återkoppling från supporten. Tänk därför på att alltid vidarebefordra e-post från IT-ärendesystemet till den användare behörigheten avser.