Rapportera förändringar till sjukvårdsrådgivning 1177

Akuta förändringar

Det är enbart akuta förändringar som till exmepel vid brand som du ska mejla dessa till sjukvårdsrådgivningens funktionsbrevlåda. Funktionsbrevlådan kontrolleras två gånger per dag, måndag-fredag. 

E-post sjukvardsradgivningen1177@skane.se

Vid akuta förändringar på helgen, kontakta sjukvårdsrådgivningen via telefon.

Drifttelefon (bemannad dygnet runt) 040-623 03 00. 

Förändringar som rör kontaktuppgifter

Telefonsjuksköterskorna behöver snabbt kunna hänvisa till rätt vård i sina samtal och använder då enheternas kontaktkort, därför är det viktigt att dessa stämmer.

Alla förändringar som berör kontaktinformation, öppettider, utbud och samarbete med andra mottagningar ska varje enhet själv ändra på sitt kontaktkort och telefonsvar.

När en mottagning tillfälligt ändrar öppettider eller bedriver vård på annan plats ska det finnas en hänvisning i telefonen som informerar om förändringen och var patienter eventuellt ska hänvisas istället. Det bör även finnas lappar på dörrar och mottagningens webbplats ska vara uppdaterad.

Förändringar måste meddelas Vårdgivarservice.

Vårdgivarservice

Privata vårdgivare

Du anmäler ändringar till Vårdgivarservice. Detta för att uppgifterna behöver vara rätt i avtalet som styr er ersättning och för att rätt information ska synas på 1177.se.

Offentliga vårdgivare med vårdvalsavtal 

Du anmäler ändringar till Vårdgivarservice. Du behöver själv ändra uppgifter i Skånekatalogen för att rätt uppgifter ska synas på 1177.se. 

Rutiner gäller året runt.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Tänk på att

Informationen på webbplatsen är till för offentlig och privat vårdpersonal i Skåne.

Tack för din hjälp att förbättra webbplatsen, dina synpunkter har skickats till webbredaktionen.