Standardisering av e-tjänster
En gemensam digital servicenivå ger invånarna ett enhetligt digitalt utbud. Oavsett vilken del av hälso- och sjukvården de är i kontakt med ska de kunna förvänta sig att alla utlovade e-tjänster är tillgängliga på samma sätt. När liknande enheter erbjuder samma digitala utbud bidrar det till hög igenkänning och skapar trygghet.
Regionalt basutbud
I mars 2024 blev en första version av det regionala basutbudet av ärendehanteringstjänster klar. Ärendehanteringstjänster är de e-tjänster som finns på mottagningars och avdelningarnas kontaktkort på 1177.se.
Basutbudet version 1.0
- Kontakta oss
- Kontakta oss för att boka tid
- Kontakta oss för att avboka eller omboka tid
- Förnya recept på läkemedel
- Förnya recept på hjälpmedel
- Beställ utskrift från journal
- Egen vårdbegäran
- Ansök om intyg
Kommunikationsmaterial
Frågor och svar om basutbud och standardisering av ärendehanteringstjänsterna på 1177.se (pdf)
Regionala ärendehanteringstjänster version 1.0 basutbud (pdf)