Lasarettet i Landskrona
Bokning i 1177.se
Provtagning och utlämning av provsvar sker via e-tjänsterna på 1177.se. Det krävs en giltig e-legitimation för att boka tid. Vid provtagningstillfället krävs även mobiltelefon för att kunna skanna en QR-kod.
Beställ och registrera (1177.se)
Följ annars denna instruktion
- Logga in med e-legitimation
- Välj Egen provhantering/Beställ provtagning och se svar/Beställ och registrera
Gör följande val
- Välj Covid-19: Beställ test – gäller vård- och omsorgspersonal
- Gå till tidbokning och välj tid och plats
- Kontrollera att ditt mobilnummer stämmer
- Slutför beställningen och kontrollera att avisering är påslagen så får du ett meddelande när svaret är klart
Provtagning
Provtagningsplats
Själva provtagningen kommer att ske på samma sätt och på samma plats som tidigare, Gösta Lundhs gata 19, Landskrona.
Provsvar
Svaret syns i 1177.se/Egen provhantering/Beställ provtagning och se svar. När svaret är klart står det som Besvarat. Öppna och läs svaret. Vanligtvis får man ett svar inom 1–2 dagar. Om svaret dröjer ring 0418-45 41 84 och tala in ett meddelande så blir du kontaktad.
Samråd med närmaste chef
Beställning av provtagning ska alltid göras i samråd med närmsta chef (enhetschef eller liknande enligt lokala rutiner) och i enlighet med de indikationer som finns angivna på Vårdgivare Skåne. Medarbetare ska inte göra beställningen på eget initiativ.
Medarbetare som saknar e-legitimation eller mobiltelefon kan kontakta sin vårdcentral för provtagning.